Îngrijire medicală
Cabinet medical
Program 2021-2022 | Medic şcolar Dr. Niţulescu Mihaela | Asistentă Miu Liliana |
Luni |
Orele 12:30-19:30 |
Şcoala Marin Preda
|
Marţi |
Şcoala Gimnazială Marin Preda Orele 8:00-15:00 |
Școala Gimnazială Nr.1 Structura ”Nicolae Bălcescu” Orele 08:00-16:00 |
Miercuri |
GPP -Şcoala Gimnazială Marin Preda Orele 12:30-14:30 Şcoala Gimnazială Marin Preda Orele 14:30-19:30
|
Şcoala Marin Preda
|
Joi |
Școala Gimnazială Nr.1 Structura ”Nicolae Bălcescu”
|
Şcoala Marin Preda
|
Vineri |
Liceul Tehnologic ”Constantin Brâncuși” Orele 8:00-15:00 |
Școala Gimnazială Nr.1 Structura ”Nicolae Bălcescu” |
Metodologie privind examinarea stării de sănătate a preşcolarilor şi elevilor
Cabinet psihopedagogic
Program 2021-2022 | Prof. psihopedagog Tătăruşanu Mihaela |
Luni |
10:00–13:00 ( 9:00-13:00 – Activitate in cabinet/GPN/GPP 13:00-14:00 – Ed. Sociala- cls a V- a B) |
Marţi | 12:00–16:00 ( 12:00-13:00- Activitate in cabinet
13:00–14:00 Ed. Sociala- cls a V- a A 14:00–15:00- Ed. Sociala- cls a VI- a B 15:00–16:00– Activitate in cabinet) |
Miercuri | 09:00–13:00 ( 9.00-13.00 -Activitate in cabinet/GPN/GPP) |
Joi | 14:00-17:00 (14:00-15:00– Dirigentie- cls a VI a B
15:00–17:00– Activitate in cabinet) |
Vineri | 11:00-14:00 ( 11:00–13:00– Activitate in cabinet
13:00-14:00- Ed. sociala- cls. a VI- a A)
|
Atribuţiile profesorului de asistenţă psihopedagogică
consilierea elevilor, părinţilor şi cadrelor didactice în probleme legate de cunoaşterea/ auto cunoaşterea elevilor, adaptarea elevilor la cerinţele şcolii şi adaptarea activităţilor din şcoală la cerinţele elevilor;
optimizarea relaţiilor elev-elev, elev-profesor, şcoală-familie, şcoală-comunitate locală;
prevenirea, diminuarea factorilor care conducela eşec şcolar sau tulburări de comportament;
prevenirea, diminuarea stărilor de discomfort psihic;
prevenirea, diminuarea abandonului şcolar;
luarea sub observaţie psihopedagogică a elevilor cu comportamente deviante.
orientarea carierei elevilor;
sprijină activitatea de formare pedagogic continuă a cadrelor didactice din învăţământul preuniversitar, activitatea de cercetare metodico-ştiinţifică şi valorifică experienţa cadrelor didactice în acest domeniu;
confecţionează materiale didactice , elaborează teste, chestionare şi alte mijloace de evaluare;
examinează elevii din punct de vedere psihopedagogic.
Consilierea psihologică vine în sprijinul persoanei care întâmpină obstacole în existenţa cotidiană. Concret, ajută la:
explorarea şi înţelegerea propriei identităţi: cine sunt eu?
dezvoltarea unor strategii de rezolvare a problemelor, luare a deciziilor;
Scopul consilierii psihopedagogice:
sprijinirea adaptării persoanei la diferitele solicitări cotidiena pentru parcurgerea în bune condiţii a etapelor vieţii;
atingerea “stării de bine”;
Tipuri de abordare:
intervenţii în situaţii de criză;
intervenţie ameliorativă;
prevenţie;
intervenţie formativă şi de dezvoltare;
Program 2021-2022 | Logoped Moraru Elena Lucia |
Marţi | 10:00–13:00 |
Joi | 10:00–13:00 |
Activitatea din Centrele si Cabinetele Logopedice
tulburarile de pronuntie/articulare;
tulburarile de ritm si fluenta a vorbirii;
tulburarile limbajului scris-citit;
tulburarile de dezvoltare a limbajului;
tulburarile de voce;
alte tulburari de limbaj care influenteaza negativ adaptarea scolara si sociala a copiilor.
Activitatea desfasurata in Centrele si Cabinetele Logopedice are urmatoarele obiective:
depistarea, evaluarea si identificarea tulburarilor de limbaj si de comunicare la copiii
prescolari cuprinsi sau nu in gradinite si la scolarii mici;
asigurarea caracterului preventiv al activitatii de terapie logopedica, prin acordarea
unei atentii prioritare copiilor prescolari cu tulburari de limbaj, in scopul prevenirii
instalarii dificultatilor de invatare a scrisului/cititului la varsta scolara;
orientarea terapiei logopedice spre corectare, recuperare, compensare, adaptare si
integrare scolara si sociala;
corectarea tulburarilor de limbaj si de comunicare in vederea diminuarii riscului de
esec scolar;
sprijinirea cadrelor didactice in abordarea personalizata a copiilor/elevilor cu tulburari
de limbaj si comunicare.
Activitatea de indrumare logopedica a cadrelor didactice din invatamantul prescolar si primar cu privire la activitatea de interventie logopedica se realizeaza de catre profesorii logopezi din centrele si cabinetele logopedice interscolare prin:
participarea/organizarea unor actiuni de informare si consiliere logopedica in unitatile
scolare si prescolare arondate fiecarui profesor logoped;
actiuni metodice de indrumare/consiliere logopedica a cadrelor didactice din scoli si
gradinite, in vederea sprijinirii procesului de corectare a tulburarilor usoare de limbaj;
dezbateri tematice privind importanta consolidarii limbajului in procesul dezvoltarii
generale a copilului, conditie esentiala a unei integrari scolare si sociale optime.
Activitatea este esalonata in etape si vizeaza urmatoarele obiective specifice:
identificarea, depistarea si inregistrarea copiilor sesizati din zona de interventie
logopedica, examinarea de catre fiecare profesor logoped, la inceputul fiecarui an scolar,
a tuturor copiilor prescolari din grupele mari din gradinite, a elevilor din clasa
pregatitoare si a celor din clasa I din toate unitatile care apartin circumscriptiei
logopedice;
inregistrarea copiilor cu tulburari de limbaj in fisele de depistare avizate de catre
directorul unitatii in care s-a facut depistarea;
convocarea copiilor cu tulburari de limbaj la centrul/cabinetul logopedic interscolar, pe
baza de invitatii scrise adresate parintilor;
examinarea logopedica complexa si psihopedagogica a copiilor luati in corectare, in
colaborare cu familia, cu cadrele didactice si cu consilierul scolar (acolo unde este cazul),
in scopul identificarii tuturor factorilor care au influentat evolutia limbajului si a
comunicarii copilului;
formularea diagnosticului si prognosticului pentru fiecare copil/elev evaluat;
proiectarea activitatii de terapie a tulburarilor de limbaj si de comunicare identificate;
interventie terapeutic-recuperatorie in concordanta cu diagnosticul logopedic al
copiilor/elevilor examinati;
evaluarea periodica a progreselor realizate de elevi si reproiectarea activitatii de
interventie.
2021-2022 | Profesor sprijin Matei Emilia |
Cadar Ana Florentina | |
Bucea Elena | |
Broc Ileana |