General
Școala Gimnazială ”Marin Preda” vă așteaptă cu o ofertă educațională diversificată și de calitate, care să asigure atingerea standardelor de învățare și promovare a valorilor europene într-un climat de siguranță fizică și psihică.
Școala noastră dispune de toate condițiile pentru ca elevii noștri să poată să învețe temeinic și să-și dezvolte competențe și atitudini care le vor permite să funcționeze cu succes, ca adulți, într-o societate democratică. Există un număr de 19 săli de clasă dotate corespunzător, disponibile pentru ciclurile preșcolare, primar și gimnazial, sala de sport și teren de sport. O gamă largă de abtilități școlare și extrașcolare vor valorifica și dezvolta talentele și interesele specifice elevilor și vor contribui esențial la formarea acestora ca personalități echilibrate și armonioase, capabili să trăiască într-o lume modernă și polivalentă.
Şcoala Gimnazială şcolarizează copii, cu vârsta între 3 şi 14 / 15 ani:
– învățământ preşcolar: grupa mică, grupa mijlocie, grupa mare (cu program normal și program prelungit)
– învățământ primar : clasa pregătitoare şi clasele I-IV
– învățământ gimnazial : clasele V-VIII
Pentru anul şcolar 2024 – 2025, conform planului de şcolarizare aprobat prin hotărârea Consiliului de administraţie, oferta de şcolarizare pentru clasele de început este:
– 3 grupe de grădiniță cu program normal
– 6 grupe de grădiniță cu program prelungit
– 4 clase pregătitoare
– 4 clase I
– 3 clase a V-a
De asemenea, pentru anul şcolar 2024 – 2025, dispunem de locuri libere pentru grupele/clasele care nu sunt la început de ciclu şcolar. Locurile în aceste clase se ocupă prin transfer şcolar, conform informaţiilor suplimentare oferite direct de către serviciul secretariat.
Oferta curriculară
Oferta curriculară a Școlii Gimnaziale ”Marin Preda” urmărește ca și în anul școlar 2024 – 2025 să utilizeze cu maxim de randament resursele umane și materiale în scopul de a răspunde nevoilor și intereselor elevilor și părinților prin:
– Existenţa unui curriculum nucleu aplicat creator, conform metodologiei în vigoare;
– Programe CDŞ elaborate de cadrele didactice în funcţie de opţiunile elevilor;
– Existenţa unor programe guvernamentale pentru sprijinirea elevilor provenind din medii sociale defavorizate;
– Aplicarea unor strategii adecvate profilului şi nivelului elevilor şi a unui demers didactic informativ-formativ;
– Pregătirea suplimentară a elevilor pentru examene, concursuri, olimpiade;
– Existenţa unor activităţi extracurriculare atractive;
– Gamă variată de cursuri oferite de C.C.D. pentru perfecţionarea cadrelor didactice
OBIECTIVELE SPECIFICE SCOLII:
Asigurarea unui personal didactic bine pregătit prin participarea la cursuri de pefecționare și formare continuă
Organizarea de activități de instruire și consiliere pentru elaborarea de programe de opțional competitive
Dezvoltarea competențelor de comunicare ale elevilor
Depistarea, dezvoltarea si cultivarea talentelor
Familiarizarea elevilor cu elemente ale culturii engleze, germane și franceze
Cultivarea capacității creative a elevilor
Educarea elevilor pentru mediu
Dezvoltarea toleranței
Accesarea unor proiecte europene
Dezvoltarea de parteneriate educaționale
Modernizarea continuă a bazei materiale a școlii
Atragerea de resurse extrabugetare
Scopul școlii este plasarea elevului în centrul actului educațional, centrarea pe dezvoltarea competențelor necesare formării unei personalități armonioase, responsabilă cu propria formare, prin autoeducație, accentuând în același timp importanța lucrului/spiritului de echipă, adecvarea activităților la particularitățile și nevoile școlarului.
Cultivarea respectului față de valorile umane, libertate, democrații, instituții sociale, îl vor ajuta pe tânăr să se integreze în societate ca personalitate distinctă, capabilă de opinii personale, dialog, comportament dezirabil, acțiune, bun antreprenor, care să conștientizeze importanța învățării pe tot parcursul vieții în cadrul comunității europene.